Bu Blogda Ara

24 Ocak 2009 Cumartesi

Tuzlu Kurabiye


Bu tuzlu kurabiyelerin tadı bana Türkiyedeki pastane kuru pastalarını hatırlattığı için ben çok seviyorum. Aşağıdaki tarif sade ama ben bazen toz biber katarak acılı,bazen kaşarlı veya zeytin ezmeli yapıyorum. Bu ölçüyle 2 tepsiye yakın kurabiye çıkıyor.

Malzemeler

*1 paket margarin (250 gram)
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 yumurta sarısı
*1 yemek kaşığı yoğurt
*1/2 çay bardağı sirke
*1 paket kabartma tozu
*1 yemek kaşığı toz şeker
*1 yemek kaşığı tuz
*1 yemek kaşığı mahlep
*Aldığı kadar un

Oda sıcaklığında yumuşatılmış margarin ve bütün malzemeler karıştırılır ve kulak memesi kıvamı elde edinceye kadar un eklenerek yoğurulur. Yarım saat buz dolabında bekletilir.
Hamur ister merdaneyle açılarak baklava şeklinde kesilir veya resimde görüldüğü gibi örülür ve hamura burgulu bir şekil verilir. Hamurların üzerine yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpilir. Önceden ısıtılmış fırında orta sıcaklıkta altın sarısı rengini alıncaya kadar pişirilir.

Her iki kurabiye de çay saatlerinin vazgeçilmezi olmayı hak ediyor bence.. (^-^)

Misss gibi kokan kurabiyelerle sizi mutfakta yalnız bırakıyorum...Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

SAYAC